Του Ηλία Προύφα
Με τη δέουσα εκκλησιαστική τάξη και κατάνυξη και όλα τα προβλεπόμενα από τον ΕΟΔΥ και το ΓΕΕΘΑ, μέτρα προστασίας, τελέστηκε πριν λίγο στον Ιερό Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης του Γ’ΣΣ, στη Θεσσαλονίκη, το μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου.
Μετά το τέλος του μυστηρίου και σύμφωνα με το εκκλησιαστικό τυπικό, ο στρατιωτικός ιερέας του ναού Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Καραγιάννης, έχρισε τους πιστούς με έλαιο, εις ίασιν ψυχής τε και σώματος…
Σε λίγη ώρα εντός του ναού θα ξεκινήσει η ακολουθία του Νιπτήρος, που είναι και ο Όρθρος της Μεγάλης Πέμπτης, που αναφέρεται σε τέσσερα γεγονότα.
Τον Ιερό Νιπτήρα, δηλαδή το πλύσιμο δηλαδή των ποδιών των μαθητών από τον Ιησού Χριστό.
Tον Μυστικό Δείπνο
Tην Προσευχή του Κυρίου στο Όρος των Ελαιών
Tην προδοσία του Ιούδα, η οποία και σηματοδοτεί την αρχή των Παθών του Χριστού.
Επίσης την Μεγάλη Τετάρτη, τέσσερις μέρες πριν το Άγιο Πάσχα η εκκλησία επιτελεί ανάμνηση του γεγονότος της αλείψεως του Κυρίου με μύρο από μια πόρνη γυναίκα. Αν και η κίνηση της πόρνης από πολλούς επικρίθηκε, ο Ιησούς την υπερασπίστηκε καθώς έδειχνε πάντα μεγάλο ζήλο για την ελεημοσύνη προς τους φτωχούς, αλλά και σε όσους δεν ήταν αποδεκτοί από τα ευρύτερα κοινωνικά στρώματα.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης κάνει λόγο όχι για πόρνη, αλλά για άλλη γυναίκα, αξιοθαύμαστη και σεμνή, τη Μαρία την αδελφή του Λαζάρου, που άλειψε τα άχραντα πόδια Του σκουπίζοντας τα με τις τρίχες των μαλλιών της. Ο Ιερός Χρυσόστομος υποστηρίζει ότι δύο ήταν οι γυναίκες που άλειψαν με μύρο τον Κύριο. Οι τρεις πρώτοι Ευαγγελιστές αναφέρουν μια και την ίδια γυναίκα, που πήρε την ονομασία πόρνη.